استراتژی نو ایمیدرو؛ فراوری کیفی با تمرکز بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر

به گزارش مجله سلو بلاگ، طبق اعلام مدیر مالی و توسعه سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)، بر اساس سیاست ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت، استراتژی سازمان ایمیدرو از این پس از کمیت به کیفیت سوق داده خواهد شد و فراوری کیفی و ارزش افزوده جایگزین افزایش تناژ خواهد بود.

استراتژی نو ایمیدرو؛ فراوری کیفی با تمرکز بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام سازمان ایمیدرو، امیر صباغ با بیان این مطلب، اظهار کرد: کشور در حوزه زیرساخت به ویژه در زمینه انرژی، آب و گاز ضعیف است و بخش عمده ای از سرمایه گذاری ایمیدرو ظرف سه الی چهار سال آینده در حوزه زیرساخت های انرژی خواهد بود. قطعا اگر از تامین زیرساخت اطمینان پیدا کنیم، در کمیت می توان مانور بیشتری داد. تا آن موقع به سمت کیفیت خواهیم رفت که انرژی کمتری مصرف می نماید و ارزش اضافه نموده بیشتری دارد.

مدیر مالی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با بیان اینکه استراتژی این سازمان، نگاهی به توسعه اشتغال در پایین دست زنجیره معدن و صنایع معدنی دارد، اضافه نمود: بومی سازی، سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف به یاری بخش های خصوصی، آموزش و پژوهش در جهت ایجاد شرایط بهتر رشد توسعه و سرمایه گذاری، استفاده از توان داخلی و اجرای قانون برنامه هفتم توسعه که به زودی در دستور کار دولت قرار می گیرد از دیگر برنامه های ایمیدرو است.

صباغ اضافه نمود: ایمیدرو برای تامین مواد اولیه صنایع خودرو از جمله فراوری ورقهای عریض و کیفی در نورد 2 فولاد مبارکه و حتی لوله ترمز که از خارج وارد می شد تفاهمنامه هایی با خودروسازان به امضا رساند.

وی ضمن اشاره به اینکه در صنعت مس با مازاد ظرفیت کاتد روبرو هستیم، گفت: با توجه به اینکه دولت قرار است در برنامه هفتم ساخت خودروهای برقی را در دستور کار قرار دهد، مصرف مس در داخل افزایش می یابد به همین علت ایمیدرو در پی شناسایی ظرفیت های نو مس است. صباغ اضافه نمود: در زمینه فراوری دیگر مواد اولیه مورد احتیاج باتری خودروهای برقی مانند لیتیوم هم برنامه هایی ازجمله واردات آن به صورت کنسانتره و سپس فراوری آن در داخل یا اکتشاف ذخیره معدنی این مواد خواهیم داشت.

این مدیر صنعتی، از سرمایه گذاری این سازمان توسعه ای در حوزه پایین دست فولاد اطلاع داد و گفت: مطالعاتی در زمینه فراوری لوله های فشار بالای آلیاژی که در ذخیره سازی سوخت هیدروژن، سیلندرهای اکسیژن و سی ان جی کاربرد زیادی دارد شروع کردیم؛ این لوله ها که عمدتا وارد می گردد تبدیل به سیلندر شده و امیدواریم با ساخت لوله های فشار بالای آلیاژی، ارزش اضافه نموده آن به داخل کشور بیاید.

صباغ با بیان اینکه ایمیدرو همزمان پروژه ها، بر روی ارزش اضافه نموده زنجیره فولاد، آلومینیوم و مس تمرکز دارد، گفت: ایمیدرو در حوزه آلومینیوم مطالعاتی را در پایین دست انجام داده، آلومینیوم سالکو وارد مدار فراوری شده و با توجه به مازاد آلومینیوم، پیش بینی می گردد مواد معدنی و محصولاتی با ارزش اضافه نموده بالاتر، بخش عمده ای از صادرات آینده کشور را به خود اختصاص دهد به ویژه آنکه در این زمینه مذاکراتی با چینی ها داشته ایم.

مدیر مالی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو تاکید نمود: ایمیدرو همزمان در تقویت زنجیره ارزش از جمله افزایش ظرفیت فراوری الکترود گرافیتی، پودر آلومینا و فراوری آن از مواد معدنی مختلف، فعالیت در حوزه اکتشافات عمیق و تجهیزات معدنی هم فعال است.

او حجم سرمایه گذاری ایمیدرو و شرکت های تابعه در حوزه زیرساخت را حدود 8 میلیارد دلار اسم کرد و اضافه نمود: این اندازه شامل احداث 500 هزار مگاوات توان نیروگاهی و خطوط انتقال آب است. روی گاز هم همچنان مطالعه می کنیم و معتقدیم گاز؛ بحران و مشکل اصلی حوزه صنایع انرژی بر کشور در آینده است. ایمیدرو در پی ایجاد راهکاری به وسیله سرمایه گذاری مشترک با وزارت نفت است.

مدیر مالی وتوسعه سرمایه گذاری ایمیدرو اظهارکرد: واحدهای تابعه ایمیدرو بیش از 10 میلیارد دلار پروژه توسعه در دست اجرا دارند و به نظر می رسد بتوانند از منابع داخلی و بازار سرمایه، پروژه ها را کامل نمایند.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 36422

به "استراتژی نو ایمیدرو؛ فراوری کیفی با تمرکز بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی نو ایمیدرو؛ فراوری کیفی با تمرکز بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید