اسکوئر انیکس: بازی اونجرز حتی هزینه ساخت خود را بازنگردانده

به گزارش وبلاگ بهسا، اگر به خاطر داشته باشید، مدتی پیش بر اساس گفته های یکی از تحلیلگران فروش بازی ها، مشخص شد که بازی اونجرز حدود 60 میلیون دلار ضرر به اسکوئر انیکس وارد کرده است، به تازگی اسکوئر انیکس در گزارش مالی جدید خود این ضرر وارد شده به بخش بازی های اچ دی خود را تأیید کرده است و اعلام کرده که این بازی نتوانسته انتظارات آن ها را برآورده کند.

اسکوئر انیکس: بازی اونجرز حتی هزینه ساخت خود را بازنگردانده

اسکوئر انیکس در این گزارش اعلام کرده که در پی عرضه بازی مارول اونجرز، این شرکت در سه ماهه ای که به 30 سپتامبر ختم می شد، حدود 7 میلیارد ین (67.1 میلیون دلار و 50.2 میلیون پوند) ضرر کرده است. از همین رو، یوسوکه ماتسودا، رییس اسکوئر انیکس، تأیید کرده که این بازی سرویس محور نتوانسته در ماه های اول عرضه اش هزینه ساخت خود را جبران کند.

در اخبار قبلی هم یکی از تحلیلگران که روی داده ها فروش ژاپن کار می کند، ادعا کرده بود که ساخت و عرضه بازی اونجرز 190 میلیون دلار برای اسکوئر انیکس خرج برداشته است اما فقط توانسته حدود سه میلیون نسخه به فروش برساند که طبیعتا با انتظارات اسکوئر انیکس و همین طور با انتظاراتی که از نام اونجرز می رود، فاصله بسیار زیادی دارد.

یوسوکه ماتسودا در بخشی از گزارش مالی اخیر این شرکت می گوید: در اثر فروش اولیه بازی Marvels Avengers که کمتر از انتظارات ما بود و نتوانست حتی هزینه های ناشی از ساخت بازی را برگرداند، بخش بازی های اچ دی ما با ضرر عملیاتی روبرو شده است

ماتسودا در ادامه اضافه می کند: علاوه بر استهلاک هزینه های توسعه بازی، یکی از هزینه های مهم و برجسته دیگری که با این بازی همراه بوده، بحث تبلیغات بزرگ آن است که در زمان تأخیر بازی به خاطر همه گیری کووید-19 مجبور شدیم آن تبلیغات بزرگ را انجام دهیم تا بتوانیم هیجان را نزد طرفداران نگه داریم.

بازی اونجرز در تاریخ 4 سپتامبر (14 شهریور 1399) برای پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، گوگل استیدیا و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد. یکی از بزرگترین مسائل بازی اونجرز در بخش آنلاین آن بود که نتوانست طرفداران را به خود جذب کند. در زمان عرضه، بازی از مسائل فنی بسیاری لطمه خورد که البته کریستال داینامیکس، استودیو سازنده بازی، با چند به روزرسانی بزرگ تلاش کرد که این مسائل را برطرف کند. هرچند برخی از این مسائل برطرف شد اما همچنان بازی از مسائل فنی و ساختاری زیادی رنج می برد که تا به امروز مانع برطرف شدن خواسته کریستال داینامیکس و اسکوئر انیکس بوده است.

علاوه بر مسائل فنی، کمبود محتوای پس از عرضه و همین طور تأخیر برخی از گسترش دهنده های بازی و همین طور نسخه نسل بعدی آن به مسائل بازی اضافه کرده است . تأخیر در عرضه این محتوا طبیعتا به یک بازی سرویس محور مثل اونجرز لطمه زیادی وارد می کند و باعث شکست آن می شود.

با وجود همه این ها، کریستال داینامیکس همچنان باور دارد که پس از برطرف کردن این مسائل و عرضه محتواهای بعدی و پشتیبانی از بازی که همگی باعث بهبود آن خواهند شد، بازیکنان دوباره به سوی بازی Marvels Avengers بازخواهند گشت و جذب آن خواهند شد.

هفته پیش اعلام شد که اولین قهرمان قابل بازی که به بازی اضافه خواهد شد، کیت بیشاپ خواهد بود که در ابتدا قرار بود در ماه اکتبر به بازی بیاید اما عرضه گسترش دهنده مخصوص آن برای بازی با تأخیر روبه رو شد و اکنون او در تاریخ 18 آذر 1399 (8 دسامبر 2020) میهمان طرفداران بازی خواهد بود.

در حین پرسش و پاسخی که امروز منتشر شد، ماتسودا هم اعلام کرد که امیدوار است که عملکرد ضعیف اولیه بازی با عرضه محتوای جدید قابل توجه و برجسته در نیمه دوم سال مالی، باعث شود وضع بازی بهتر شود و بتواند این ضرر را جبران کند. او می گوید: در نیمه دوم سال مالی، ما امیدواریم که با عرضه محتوای بیشتر، بازی بتواند فروش بهتری را تجربه کند و عملکرد ضعیف خود را جبران سازد.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "اسکوئر انیکس: بازی اونجرز حتی هزینه ساخت خود را بازنگردانده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوئر انیکس: بازی اونجرز حتی هزینه ساخت خود را بازنگردانده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید