7 هزار سند مالکیت اماکن روستایی درمیان صادر شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران: فرماندار درمیان از صدور 301 سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: تا به امروز 7 هزار و 853جلد سند مالکیت اماکن روستایی در این شهرستان صادر و به مالکان تحویل شده است.

7 هزار سند مالکیت اماکن روستایی درمیان صادر شد

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، محمد بشیری زاده ظهر امروز در بازدید از طرح های هادی روستاهای این شهرستان اظهارکرد: تا به امروز عملیات اجرای طرح هادی در 37 روستای شهرستان آغاز شده که اجرای طرح هادی 13 روستا به خاتمه رسیده است.

وی گفت: امسال طرح هادی 10 روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر646 میلیون تومان اجرا می شود.

فرماندار درمیان با بیان این که این شهرستان با 137 روستا بیشترین تعداد روستای استان را دارا است، اظهار داشت: از این تعداد 94 روستا بالای 20 خانوار جمعیت داشته که برای 78 درصد روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت، نقشه طرح هادی تهیه و تدوین شده است.

بشیری زاده از واگذاری 60 قطعه زمین به متقاضیان فاقد مسکن در 7 روستای شهرستان خبرداد و افزود: در6 ماهه نخست امسال 225 واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا مبلغ 2 میلیارد و 812 میلیون تومان تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در این شهرستان به متقاضیان پرداخت شد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت در ایجاد انگیزه و رسمیت بخشیدن به مالکیت روستائیان و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها و همچنین تشویق به سرمایه گذاری و ماندگاری در روستا اهمیت ویژه ای دارد افزود: ایجاد نمایندگی ثبت اسناد در درمیان از مطالبات به حق مردم این شهرستان مرزی است.

بشیری زاده با بیان اینکه محرومیت زدایی از چهره روستاها به عنوان اصلی ترین قطب تولیدی کشور باید مدنظر قرار گیرد، تاکید کرد: رویکرد دولت برای احیای جایگاه واقعی روستا به عنوان اصلی ترین قطب تولید کشور مطلوب بوده و امیدواریم با لحاظ کردن عمران و آبادانی روستاها شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

وی از روستاها به عنوان محور توسعه، اشتغال و امنیت پایدار یادکرد و افزود: باید با ایجاد زیر ساخت های مناسب زمینه فعالیت روستائیان در بخش های مختلف را فراهم کرد.

ج

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: تسنیم
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16343

به "7 هزار سند مالکیت اماکن روستایی درمیان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 هزار سند مالکیت اماکن روستایی درمیان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید